Dla kogo Karta?
Kto może ubiegać się o Słupską Kartę Mieszkańca?
O wydanie Karty może ubiegać się osoba fizyczna, której miejscem zamieszkania (w rozumieniu art. 25 Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny) jest Miasto Słupsk, tj. osoba przebywająca w Mieście Słupsk z zamiarem stałego pobytu, która spełnia jeden z poniższych warunków:
- rozliczyła podatek dochodowy od osób fizycznych za rok poprzedni w Urzędzie Skarbowym w Słupsku i w deklaracji (PIT) wskazała adres zamieszkania w Mieście Słupsk,
- nie osiąga dochodu i złożyła zeznania podatkowe „zerowe” w Urzędzie Skarbowym w Słupsku, 3) jest członkiem rodziny osoby wymienionej w pkt 1 lub 2, wspólnie zamieszkującym, ale nieosiągającym dochodów opodatkowanych:
- współmałżonkiem,
- dzieckiem do ukończenia 18 roku życia, w przypadku kontynuacji nauki do 25 roku życia, dla której Sąd ustanowił opiekę prawną,
- jest emerytem lub rencistą posiadającym formularz PIT-40A (otrzymany w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych) wraz z podpisanym oświadczeniem, że jest to rozliczenie ostateczne lub po przedstawieniu potwierdzenia złożenia w Urzędzie Skarbowym w Słupsku PIT OP, informującego o przekazaniu 1% podatku na dowolną Organizację Pożytku Publicznego,
- otrzymuje pomoc z Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Słupsku, jeżeli nie rozliczała podatku dochodowego od osób fizycznych za rok poprzedni,
- rozlicza w Mieście Słupsku podatek rolny z tytułu prowadzenia gospodarstwa rolnego i/ lub pobiera emeryturę z KRUS i zadeklarowała w zgłoszeniu do ubezpieczenia społecznego rolników Miasto Słupsk jako miejsce zamieszkania.
Jakie warunki należy spełnić, by otrzymać Słupską Kartę Mieszkańca?
Warunkiem otrzymania Karty Mieszkańca jest złożenie wniosku. W celu potwierdzenia posiadanych uprawnień osoba składająca wniosek zobowiązana jest załączyć do wniosku czytelny skan lub zdjęcia w formacie .pdf, .png lub .jpg (maksymalny rozmiar pliku - 3Mb) jednego z poniższych dokumentów:
- pierwszej strony zeznania PIT za rok poprzedni, poświadczonej przez Urząd Skarbowy:
- w przypadku składania zeznania PIT w Urzędzie Skarbowym - zawierającą pieczęć wpływu Urzędu,
- w przypadku rozliczania PIT drogą elektroniczną – dodatkowo Urzędowe Poświadczenie Odbioru UPO lub zaświadczenie z Urzędu Skarbowego potwierdzające fakt złożenia zeznania za rok poprzedni ze wskazaniem Miasta Słupsk jako miejsca zamieszkania podatnika;
- w przypadku osób nieosiągających dochodu – zaświadczenie z Urzędu Skarbowego potwierdzające niezłożenie zeznania podatkowego ze względu na nieosiąganie dochodu za rok poprzedni, z jednoczesną informacją o wskazaniu Miasta Słupsk jako miejsca zamieszkania podatnika;
- w przypadku emerytów i rencistów nie składających deklaracji PIT w Urzędzie Skarbowym – zeznanie PIT z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych;
- w przypadku dzieci do 18 roku życia – dokumenty jednego z rodziców/opiekunów prawnych wymienione w ust. 5, pkt. 1-3 i 5-6 Regulaminu;
- w przypadku pełnoletnich osób uczących się, nieosiągających dochodu – zaświadczenie podmiotu, w którym pobierana jest nauka, potwierdzające kontynuację nauki, zawierające adres zamieszkania ucznia/studenta;
- w przypadku osób korzystających z pomocy społecznej, a nie składających deklaracji PIT - zaświadczenie z Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Słupsku o korzystaniu z pomocy w roku poprzednim i/lub bieżącym;
- w przypadku opieki prawnej – orzeczenie właściwego sądu.
Dla kogo jest Słupska Karta Mieszkańca?
Możesz otrzymać Słupską Kartę Mieszkańca
jeśli Twoim miejscem zamieszkania jest Miasto Słupsk i spełniasz jeden z poniższych wymogów:
- w deklaracji (PIT) za rok poprzedni wskazałeś/aś adres zamieszkania w Mieście Słupsk, nawet w przypadku, gdy nie wykazałeś/aś dochodów;
-
jesteś członkiem rodziny osoby wymienionej powyżej, wspólnie zamieszkującym, ale nieosiągającym dochodów
opodatkowanych:
- współmałżonkiem,
- dzieckiem do ukończenia 18 roku życia, w przypadku kontynuacji nauki do 25 roku życia,
- dla której Sąd ustanowił opiekę prawną;
- otrzymujesz pomoc z Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Słupsku.